lördag 6 februari 2016

För mycket oro i onödan

Känner mig nedstämd idag. Tänker mycket på att jag borde ha blivit klar med min examen och haft jobb nu om jag inte blev sjuk.. Svårt att prata med andra om det då de säger att man inte ska tänka på det, att jag är ung o så.. Det borde jag väl heller inte göra men det ändrar inte på faktumet att jag gör det. Men försöker tänka på att för varje vecka och för varje moment jag blir godkänd på så får jag mer tillgodoräknat ifall jag blir sjuk och sen återupptar studierna. Men ja, det är sjukt stressande att programmet är omgjort och jag inte bara kan hoppa ner till nästa termin.

Inte bara att det blir krångel med tillgodoräknandet utan även om det är så att jag läser 28 hp en termin så saknas det 2 hp o så kanske jag förlorar min SGI. Sure den är på ett par tusen bara, men bättre det än 0 kr.. Jag oroar mig alldeles för mycket i onödan, jag mår dåligt av det men kan inte ändra mina tankar..

Jag har en jättestor tenta i maj. Skolan har gjort en miss, omtentan (samma som den vi gör i maj) som termin 6 skriver om en månad kan vi i termin 5 också anmäla oss till. Så jag överväger att göra tentan i mars, men det kommer bli jävligt mycket plugg samtidigt som jag har allt annat. Men det skulle vara så skönt att få det överstökat.. Det är en rätt stor tenta, vi har inte hunnit gått igenom allt än, men förhoppnings tillräckligt nog för att klara tentan. Jag får se om jag har orken..

Idag ska jag pallra mig till skolan och skriva ut lite papper (japp, vi kommer in på helger) och sen ta mig till gymmet. Har jag orken så ska plugga lite också.. Klarade förövrigt webbduggan jag hade i veckan! Så skönt att ha den avklarad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar