måndag 18 januari 2016

Ny termin, rädd för en tredje krasch

Termin 5 börjar idag.. Hoppas jag klarar den här våren, har ju kraschat ("gått in i väggen") 2 vårar på rak, ungefär vid den här tidpunkten på året. Hoppas det inte blir en tredje gång, jag tror inte jag klarar av 3 gånger..
Jag känner mig så värdelös som inte klarar skolan som alla andra, min klass som jag gick med första året tog examen igår, alla facebook bilder som kommer upp, hur stolta deras föräldrar är över dem är så jobbiga att se.. Jag önskar att mina föräldrar skulle bli så stolta också. För jag vet att om jag blir färdig och tar examen så kommer mina föräldrar bli överlyckliga, särskilt mamma. Pappa med för den delen, jag har rätt många halvsyskon på pappas sida och jag kommer bli den första som tar en universitetsexamen.
Jag vill göra mina föräldrar stolta. Jag vill göra mig själv stolt med för den delen men som sagt om jag lyckas.
Men jag känner mig så misslyckad, min självkänsla är i botten. Jag är så rädd att faila igen, att jag hamnar på psyk igen. Jag vill inte. Jag vill må bra.

Det jobbiga med mina krascher är att ffa första gången jag "gick in i väggen" (gillar inte det ordspråket) så har jag fortfarande problem nu 2 år efteråt. Jag är så trött i hjärnan.. Det känns som om min hjärna har blivit skadad, för när jag sitter och läser om andra personer som också har gått in i väggen så har vissa problem flera år efteråt. Händer det mig en tredje gång så vet jag inte riktigt om jag kommer kunna återhämta mig från det. Jag försöker att inte ta tag i för mycket saker, varva ner. Men det är svårt att ta en paus från sig själv. Ta en paus från sitt dåliga mående, jag kan inte vila från det.
Men men, om typ 45 min är det upprop, lite stressad nu!
Hoppas ni får en fin dag idag!

1 kommentar:

  1. Kalla det "utmattningsdepression" i stället för "gått in i väggen" jag tror det är den medicinska termer.

    SvaraRadera