söndag 31 januari 2016

Det kommer stå ord mot ord. No shit!?

Nu var det ett tag sen jag skrev.. Trots det ser jag att jag får lite besökare ändå, så inte helt bortglömd ändå :)

Men det har varit tungt med en ny termin, fler föreläsningar och bara en tyngre termin rent allmänt.. Hade en webbdugga i veckan och kuggade den, känner mig ledsen och dålig.. Men en ny chans nästa vecka, så hoppas det går bättre. Ska försöka plugga lite mer till den.
Just nu är jag på väg hem från mina föräldrar, var ett tag sen jag var där sist. Var trevligt, trots den extra ångesten på kvällarna. Måste typ alltid ta en stesolid så fort jag kommer dit.. Känns deprimerande. Men igår hade vi en mysig familjedag, har börjat komma min lillebror närmre. Men vi har fortfarande våra syskongnabb, men sånt är inte direkt ovanligt antar jag. När någon av oss har tråkigt så beter vi oss som när vi var yngre, typ han går bakom mig i en affär och ska sparka mig på fötterna så jag typ snubblar o vara allmänt störig för han har tråkigt. Ptja, vad ska man säga, ålder gör inte alla mindre omogna haha..

Men mitt psyke går det lite upp o ner med. Mitt värde ligger typ på prestationer i skolan, jag försöker ändra det men det är så svårt!! Det är mer eller mindre så att om jag failar med utbildningen så är planen att ta mitt liv.. Inte bra.
Ska förövrigt ha ett möte med psyk i veckan ang. tvångsåtgärderna. Chefen/sjuksköterskan för avdelningen ska vara med, hon hade läst i min journal och det hade stått direkta felaktigheter och jag påpekade det men hon sa att det var ord mot ord. No shit liksom? Hon känns verkligen inte objektiv utan det känns som jag kommer få försvara mig.. Jag skrev ner händelsen ett par dagar efter i ett word dokument, har även ett utkast på bloggen. För jag vet att minnet förändras så vill ha det så rätt som möjligt.

När jag läste igenom det jag skrev så stod det i slutet att en personal hade sagt att det hade gått felaktigt till och det skulle högre upp till ledningen. Såååå jag fattar inte riktigt attityden. Min sambo kommer vara med och han är duktig på att prata och riktigt duktig på att formulera sig och argumentera. Han sa till mig "Jag kommer stå upp för min *mitt smeknamn*". Så gulligt.
Nåja, vi får väl se hur det går. Ett plus är att min sambo har en bra argumentationsteknik. Ska läsa på om tvångslagen, ifrågasätta deras bedömningar och påpeka ev. direkta felaktigheter eller om de har brutit mot lagen. Ska vara påläst, punkt. Jag kan faktiskt säga såhär att en positiv egenskap jag har är att kunna vara extremt påläst gällande lagar o sånt. Jag tror att vissa tycker jag är lite pain in the as. Men man ska stå upp för sina rättigheter.

Usch, är sjukt kissnödig o ska sitta i bussen ett tag till.. Såååå jobbigt, hatar att inte ha en toalett i närheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar