torsdag 31 december 2015

Stressad + ambivalent

Har haft så himla mycket att göra den senaste tiden. Så stressad. Ingen tid för vila som jag egentligen behöver.. Känner ibland när jag vaknar att jag inte orkar mer, att jag mer och mer faktiskt vill dö. Men egentligen så vill jag inte det, jag vill må bra, fixa skolan, träffa någon vän, familj, träna. Jag vill ha ett normalt liv helt enkelt. Men jag börjar förstå mer och mer att jag inte riktigt kommer få det. Jag har inte den energi som många har, måste vila regelbundet och jag vet nog innerst inne att jag inte borde plugga heltid. Jag vet inte om jag kommer klara jobba heltid? Men planen är att fortsätta plugga i samma takt. Jag är färdig om ett år, jag hoppas jag inte kraschar. Snälla kan det inte bli ett år jag börjar komma på fötter?
Men samtidigt så planerar jag för ett självmord. Är rätt ambivalent.

Men den här julen har varit såå intensiv. Har saknat min sambo så mycket. Har varit hos min familj som är lite tärande. Träffat vänner- bakfull och mådde skit dagen efter. Bara fått träffa min sambo en gång och sen har jag hoppat in extra 2 dagar på jobbet. Har varit kul, tycker om personalen mycket och kände faktiskt att jag hade saknat att jobba. Men det är fortfarande väldigt tröttsamt. För att tillägga, kunde inte somna natten innan jobbet så jag vågade inte chansa att jag skulle vara för trött och må dåligt på jobbet så fick ta andra halvan av nitrazepam och sen somnade jag. Dagen efter vaknade jag o mådde hyfsat. Är jag fortfarande abstinent?! Eller är det helt enkelt att jag ska leva på nitrazepam för att livet ska funka?? Vet ej om jag klarar gå från en halv tablett till en fjärdedel/sluta. Tror helt enkelt att jag får stanna på en halv tablett ett tag, kanske går för fort fram? Eller är nitrazepam ett illa måste för varje natt?

Men aja, nu sitter jag på ett tåg o ska hälsa på en nära släkting i en vecka. Ska bli jättekul- men samtidigt intensivt och tärande. Sov 3,5 timme inatt vilket inte är bra, har sovit 1,5 timme på tåget vilket iaf är något.. Har ont i röven efter flera timmar sittande, det hör väl till ett antal timmar av resande.
Men om typ 1,5 vecka är planen att dö (om jag inte ändrar mig). Men är sjukt rädd att misslyckas och hamna på psyk och helgen i höstas upprepas med bland annat bältningar, ha vissa personal runt sig som är hemska och andra otrevligheter.
Nu är min telefon helt cp så jag slutar skriva. Ska köpa ny i helgen om den finns i lager.
Inte för att jag tror att allt ändras på en dag för att kommande dag är ett nytt år. Men gott nytt år på er alla!! Hoppas ni alla läsare fått ut något av bloggen eller haft ett litet trevligt tidsfördriv. Önskar ni att jag ska skriva mer om något särskilt eller undrar över något så kommentera. Annars fortsätter jag i samma vanliga stil!

2 kommentarer: