torsdag 24 december 2015

Gått ner i vikt

Har gått ner till 52 kg, rätt nöjd ändå. Men kan tycka att jag borde väga lite mindre med hur jag har ansträngt mig att undvika äta o röra på mig mer. Målet är typ 48-50 kg, känns rätt lagom. Jag skulle väl vilja gå ner mer än så, men jag vill helst inte att min mens ska påverkas. Eller ja, så känner jag nu kan mycket väl hända att om en vecka så vill jag gå ner hur mycket som helst och skiter i vilket typ. Jag har en liten fundering på att börja använda laxeringsmedel som hjälp.. Kunna äta okej, men ändå gå ner i vikt. Är medveten om att det är en skitkorkad idé och att det kan skada tarmarna. Min mage är skadad sen tidigare då jag åt extremt mycket treo/ipren mot smärta. Så jag om någon borde veta hur mycket sånt kan skada. Men det går inte riktigt in i huvudet på mig, det blir mest praktiska funderingar som att jag bara tar ett par ggr i veckan så blir inte kroppen beroende, hur ofta jag rimligtvis kan förnya recept -med tanke på att förstoppning är den vanligaste biverkningen av morfin så kan jag väl tänka mig att det inte borde vara så svårt att förnya. Kanske.
Aja, jag kanske kommer på bättre tankar. Jag borde inte ta steget. Men jag vill, önskar jag hade tagit med mig dropparna hit så att kunde ha testat.. Med tanke på att det är jul och att jag troligtvis kommer gå upp lite i vikt.

Har mått rätt ok igår och idag tills nu på kvällen, då började ångesten komma med full fart. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den här ångesten, sure stesolid kapar det värsta. Men när jag är utan min sambo så är ångesten så pass stark att 10 mg stesolid inte riktigt rår på det. Jag vet ärligt hur jag ska hantera det här? Jag vill inte vara beroende av någon, jag vill kunna klara mig ensam också. Men det kan jag inte, känns som om det är omöjligt. Det är flera dagar kvar innan jag får vara med honom.. Vill väl egentligen ha något bättre ångestdämpande som iktorivil, men är lönlöst att be om det. Vi "förhandlade om 1-2 tabl stesolid. Aja, det funkar också men inte riktigt lika bra.
Nu är det dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar