tisdag 22 december 2015

Snart jul

Hade ett par dagar jag mådde ok, sov inte så mycket. Sent på söndags kväll kom megaångesten och igår så kom den lilla kraschen. Hittar inte alltid perioderna där jag sover för lite men mår litelite för bra, annars är jag typ döende om jag sovit för lite ett par dagar. Märker jag att jag är i sånt stadie så kan jag ta någon lergigan för att sänka mig så att kraschen kommer tidigare och därmed inte blir lika hård och jag mår bättre snabbare. Men inte denna gång. Fan.

Kommer bli en jobbig jul, kommer vara hos mina föräldrar o brukar må lite sämre där, min sambo jobbar typ hela julen och sen att jag kraschade igår gör inte oddsen bättre. Efter att jag var hos psykologen idag så ville jag bara gråta, gjorde så ont av ångest inuti mig. Tog en stesolid för typ 1,5 timme sen, den har iaf kapat den allra värsta av ångesten. Men är trött nu o vill sova, men sitter på ett tåg så kommer typ missa min station.

Var hos gynekologen för typ 2v sen då jag har konstanta mellanblödningar trodde det var spiralen. Hon sa att det kunde bero på mediciner, pratade med 2 av mina läkare o de var rätt säkra att det inte var medicinerna. Tog lite hormonprover och det ena var något förhöjt, jag googlade genast (såklart) o man kunde bli deprimerad o annat psykiskt, bl.a. att man kan känna en känsla att något är fel. Det är det jag känner hela tiden!!! Det känns inte som det ska vara såhär i min kropp. Men sen var det endel annat som muskel/ledsmärta, trötthet, upprepade infektioner (får upprepade munsår, när det ena läkt så kommer nästa). Man har svårt att gå ner i vikt också, jag har försökt äta mindre och tränat men ändå händer inget så det skulle förklara varför, men sen lite andra symtom som också stämde.
Skulle ringa o boka tid, fick en tid om 3v..
Jag kan såklart inte vara bombsäker att det är pga den hormonen fast mycket symtom stämde in. Men är det pga det så går det att behandla med läkemedel, tråkigt nog en livslång medicinering. Det kanske är därför jag mår dåligt? Är det pga detta så kanske jag får möjlighet att må bättre?

Sådärja, nu är tåget snart framma. Behöver inte vara orolig o somna längre!

1 kommentar: