söndag 27 december 2015

Bakis

Är bakis idag, känner mig seg o ledsen. Provade dricka igår kväll fast jag tagit concerta på morgonen. Kände inte så mycket konstigheter, var lite orolig om jag skulle typ balla ur för att jag tog den på morgonen. Men skippade ändå 13 dosen. Men skönt att veta att det funkar o dricka. Framför allt då jag vill supa lite på nyår.

Har sänkt nitrazepam till en halv tablett, är svårt att somna (kanske inte så konstigt haha).. Jaja, önskar att jag inte var beroende av skiten. Jag vet inte om jag klarar att gå från en halv tablett till noll!? Vill bara komma till punkten att jag tar den ett par ggr i veckan utan att vara abstinent de övriga dagarna. Såg förövrigt att nitran går ut från apodosen redan i slutet på mars..
Nojar om att läkaren kanske inte vill förnya. Det kommer inte fungera då. Kan inte vara sömnlös alla nätter i veckan. Inte förrän i februari träffar jag läkaren heller, är aslångt dit.. Jag ogillar verkligen att man måste vara på vakt om läkaren tar bort en medicin som man vet att man behöver. Att alltid vara beroende av läkaren..

2 kommentarer:

  1. Är också rädd för det, att läkaren ska ta bort Lyrican och Tramadolen för att dom är beroendeframkallande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, jag förstår tanken bakom att de inte vill att man ska bli beroende. Men börjar det handla om smärta/ångest så funkar det tankesättet till en viss gräns. Men man måste ha livskvalitet också, orka leva.
      Sen tycker jag att läkare ska försöka vara eniga, att inte behöva oroa sig om läkarbyten hela tiden och därmed förlora sin medicin.

      Radera