fredag 4 december 2015

Beroende?

Varför finns det fortfarande ett tryck av ångest i bröstet trots stess, nytt norspanplåster och vila!!!????
Jag antar att det hade varit ännu värre utan stesolid, nu är jag iaf lite avdomnad. Men ändå..

Funderar på att prova överdosa lite smått lamotrigin, det som drar mig är biverkningen Stephen Johnson syndrome, har faktiskt sett den och det ser sjukt obehagligt ut. Har inga andra vettiga mediciner att överdosa..

Förutom sömntabletten, men börjar jag spara den så kommer väl den försvinna snabbare än blixten. Det handlar trots allt om nitrazepam, inte så poppis hos alla läkare. Är förövrigt helt torsk på den, innan sommarjobbet så bestämde jag mig att sköta all medicinering under de 8 veckorna. Innan sommarjobbet började så hände det att jag skippade en sömntablett då och då. Men nu har jag ätit den oavbrutet sen juni förutom en natt då den glömdes delas och jag sov helt sinnessjukt dåligt.

Gillar inte känslan av att jag är beroende.. Jag vill kunna ta ffa beroendeframkallande mediciner lite hur jag känner, inte pga beroende.

Planen är att börja trappa ut själv, velat göra det hela hösten men har haft mycket i skolan alt någon tenta som gör att jag inte vill försämra sömnen.

Tänkte börja inatt, delar till 4 bitar och jag tar 3, så att jag har en fjärdedel kvar. Förhoppningsvis går det an. För att tillslut kunna avstå sömnmedicin utan att det påverkar sömnen. Äta när jag känner för det liksom, typ 6 ggr i veckan så att jag är "fri" en dag. Eller nått, har ingen plan riktigt, bara att jag inte vill vara fysiskt beroende. Min läkare ska sluta så det finns en stor risk att jag får en läkare som kommer totaländra i min medicinlista och ta bort nitrazepam HELT utan nedtrappning.

MEN, jag har ju börjat med concerta, när jag tar dosen kl 13 så har jag svårare att somna.. Innebär det att jag faktiskt inte kan avstå sömnmedicinen?

Jag ska iallafall prova. Går det inte så får jag väl alltid ha i baktanken att en läkare kan sätta ut den huxflux och det är ingen rolig tanke. Sure, hade jag inte haft centralstimulantia så återvänder sömnen förr eller senare. Men nu när jag har det så kan jag faktiskt inte veta om det händer.

Aja, jag lägger undan en fjärdedel tablett inatt så får jag se hur trött jag är imorgon, lite att utgå från då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar