lördag 12 december 2015

Från beroende till vid behov

Jag mådde så dåligt när jag vaknade imorse. Brukar må dåligt när jag vaknar, men idag gjorde det ont i hela kroppen av ångest. Så vidrig känsla. Hade svårt att somna inatt också, det kändes som om sömntabletten var sockerpiller!? Jag brukar alltid bli jättetorr i munnen efter att ha tagit den och när jag blundar och försöker sova så blir det hallucinationaktigt. Men inte inatt, har aldrig varit så tidigare, jag har apodos så det var inte fel tablett. Skumt det där.

Har förövrigt börjar trappa ner på nitrazepam, tar nu 3 fjärdedelar. Det känns verkligen på dagarna, så trött och mer ångest. Sen något svårare att somna då. Trodde inte det skulle bli så av att bara ta bort en fjärdedel.. Minskandet beror på att nitrazepam behöver förnyas i apodosen runt april. Min ordinarie läkare ska gå ner i tid och sen sluta i vår. Så jag vet inte vad en ny läkare tycker om nitrazepam då.. Ingen läkare är speciellt förtjust i just den insomningstabletten. Så jag antar att de kommer säga att jag ska ta en halv tablett i en vecka och sen sluta helt. Mitt i en skoltermin dessutom. Det kommer leda till kaos och förmodligen sjukskrivning/psykinläggning/död. Worst case liksom. Så nu när jag inte har så mycket i skolan så minskar jag själv istället och med tanke på att jag mår såhär dåligt av den lilla minskningen sååå tror jag knappast det blir bättre ju mer jag väntar med att sluta. Om 2-3 veckor så växlar jag mellan en halv tablett och 3 fjärdedelars tablett varannan dag. Hoppas att jag klarar att sluta helt alt att jag kan stanna på en halv tablett. Jag vill egentligen inte sluta helt, vill gå över från varje dag till 3-5 dgr i veckan. Jag har aldrig trappat ut benso själv och vet inte hur man slutar från varje natt till vid behov. Så jag provar att trappa ner helt för att sen gå över till vid behov. Om någon annan har mer koll så ge gärna tips! Som sagt, vill bara bort från beroende till vid behov. Inte sluta helt, men göra det så skonsamt som möjligt typ.

Tog bort ett par publicerade inlägg om psykinläggnigen som var om händelsen när jag blev visiterad o bältad och har dem i utkast tills vidare. Pga att de var så specifika trots att jag tog bort mycket detaljer. Har pratat med personer som jobbar inom psyk (utan att de vet att jag är psykpatient) o sånt de gjorde mot mig var  tydligen ovanligt. Vill vara anonym så gott det går samt att jag kommer ha möte med överläkare om händelsen. Ev att jag anmäler eller försöker få ersättning för psykiskt lidande. Ringde IVO o de sa att av alla anmälningar så utredde de typ 10% o de jag var med om var typ onödigt att anmäla för det var rätt säkert att det inte skulle utredas... Fattar inte, psyk kan göra vad som helst mot en utan några utredningar. Om man inte lyckas ta livet av sig där, typ. Det dem gjorde mot mig ändrade min syn på mänskligheten, människor kan vara så vidriga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar