fredag 6 november 2015

Tjock

Kände en panikkänsla av ångest för ett tag sen och tog en stess. Känns inte alls bra att hämta plånboken och smyga i mig en tablett när jag umgås med mamma. Vill inte förklara vad det är och hatar att ljuga.
Usch vilken misslyckad dotter jag måste vara. Antingen så pluggar jag för lite eller så klankar hon på vad jag äter för att jag kan bli tjock, eller så säger hon att jag är tjock. Nu väger jag ca 53 och det är väl ok enligt henne. Men när jag vägde 55 kg klagade hon hela tiden.

Har inte tidigare haft så jättemycket ångest över vikt, men mamma ger mig ångest över det genom att alltid prata om mat. Jag har vägt max 55 kg i hela mitt liv, men ett BMI på typ 22 kanske är för mycket? Att jag är tjock?

Önskar att jag vägde typ 48 kg, borde kämpa hårdare för att nå dit...
Borde verkligen promenera varje dag, både för att minska smärta och för att gå ner mer i vikt. Concerta har gjort att jag tappat aptiten lite, vilket gör det lite lättare att gå ner, eller ja fortsätta gå ner i vikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar