torsdag 12 november 2015

Stressad och läkarbesök imorgon

Jag mår skit. Jag mår ännu värre än sist, det blir mer och mer svart.
Jag har alldeles för mycket i skolan, det är långa dagar och jag ska hela tiden "prestera". På något sätt så lyckas jag prestera -än så länge. Men orken börjar försvinna, jag är fruktansvärt stressad. Det är långa dagar och jag har ingen ork än att vila när jag kommer hem. Idag är jag dock något piggare.
Jag borde verkligen dra ner på takten, jag borde prata med studievägledaren om hur man kan dra ner på takten men ändå bli klar med hela terminen.
Imorgon ska jag till läkaren, jag hoppas det går bra. Var en månad sen sist, tidigare har det alltid varit var tredje vecka jag träffade läkaren men han ändrade till var fjärde... Känns som en jättestor skillnad trots att det bara är en vecka. Känner mig lite övergiven av psykiatrin faktiskt, jättejobbigt. Låter nog lite överdramatisk.

Men ska prata om läkaren om concerta iallafall, vill höja. Har 54 mg kl. 8 + 18 mg kl. 14. 54 mg går ut efter 5 timmar, och 18 mg räcker inte för att fylla på. Vill egentligen höja på morgonen också, men men vi får se vad han tycker ska ske.
Det var så bra i början när höjningarna gick så snabbt, kom snabbt upp i den dosen. Läkaren var inte så förtjust i att det gick så fort då han tyckte det var svårt att utvärdera. Jag tyckte dock det var bra, och jag vill fortsätta på det spåret!
Jag vill egentligen ha något som håller 4-5 timmar för att sen "fylla på", när det slutar verka så vill jag att det ska gå ut ur kroppen ganska snabbt för att inte sabba sömnen. Jag menar, funkar verkligen 54 mg kl 14? Kommer det gå ut över sömnen? (Han kommer knappast höja så mycket på en gång).

Det jag inte vågar är att ta bort concertan på morgonen då jag blir på så mycket bättre humör efter den men som dock avtar vid 12 tiden. Om jag ska må som jag gör på förmiddagen hela dagen så måste det typ bli 54 mg x 3 på en dag.
Skulle vilja prova något annat som jag kan prova på eftermiddagen. Jag vill veta hur de olika sorterna av centralstimulantia känns. Jag menar, jag har provat massvis olika psykofarmaka, varför inte prova med olika sorters cs till det känns perfekt? Meeeen läkaren är lite seg tråkigt nog.

Jag hoppas iallafall att mitt blodtryck och puls ligger bra imorgon. För det känns som man är lite körd om det inte skulle göra det. Har dock gått ner i vikt pga stress (inte avsaknad av hunger pga concerta) och jag hoppas att det inte gör allt för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar