lördag 21 november 2015

Godkänd tenta

Så jävla nöjd, jag är klar med min förbannade omtenta!!!! Jag har inte några rester från en endaste gammal termin längre!! Inte från den här terminen heller för den delen :):):) Jag har pratat med några i klassen och vissa har någon omtenta från förra kursen och jag kan inte låta bli att känna mig lite extra nöjd då :):) Med tanke på mitt dåliga mående, suicidförsök, inlagd på psyk en helg, skitjobbig omtenta som har legat och gnagt som jag har gjort del för del varannan vecka i 6 veckor (som sagt, skitschysst av universitetet, att de lyssnade och jag fick chansen att inte göra en stor på en gång). Blir liksom lite stolt över mig själv då, för att just jag är i fas, då denna höst har varit väldigt turbulent. Lite smånöjd sådär nu då :):)
Ok, jag har offrat en stor del av min hälsa för att prestera och borde inte plugga heltid egentligen. Men men, på något sätt lyckas jag ju, heh.

Såååå nu är jag safe, jag får gå över till vårterminen. Eller ja, måste klara nästa kurs på 3 veckor. Men den har alla, inte någon rest dårå!
Efter den kursen så tror jag resten av terminen inte är så jättetung. 
Vårterminen tror jag är lite pain in the ass.
Så jag hoppas jag ska kunna vila ut lite inför våren.

Min mentor jag har i skolan trivs jag verkligen med, hon hjälper mig med struktur, planera och lite sånt. Så förhoppningsvis så kommer allt bli lite lättare. Det var till en enorm hjälp förra hösten när jag hade en annan mentor, klickade inte så bra med henne dock så ville byta. Men det tog ett bra tag innan jag fick någon annan, hade behövt från höstterminens början.

Men idag ska jag tvätta, städa, vila, äta ute (för att fira) och kanske läsa life i en kursbok.

Btw, jag har känt någon lite skymt av glädje den här veckan, men sen att ramla i ett stort hål av ångest är så fruktansvärt hemskt. Att pendla så är fruktansvärt. Jag känner i dipparna att jag inte vill leva så, bara ta mitt liv. Usch.

2 kommentarer: