lördag 21 november 2015

Dippar kommer, men det finns en ljusglimt därborta

Det känns som att i vissa stunder så har jag fått tillbaka lite av livsgnistan. Jag försöker njuta av de korta stunderna som den är där. Idag så orkade jag till och med att sminka mig, det har inte hänt på evigheter.
Men jag har fått mer självskadetankar.. Vet inte riktigt varför?
Just nu känner jag ett djup av ångest, vill dö. Så det känns väldigt udda att skriva om de korta stunderna som på riktigt känns bra när jag för tillfället har suicidtankar/planer.

Det kanske beror till viss del av concertan? Fick kommentaren att jag har blivit mer utåtriktad sen jag började med den. Har den förändrat min personlighet fast den har gått ut ur kroppen?
Den har ändrat lite av mina vanor, jag kan ta tag i saker, när den gått ur kroppen så kan jag fortfarande utföra saker. Inte lika bra som när jag tagit i den, men att lite av vanorna sitter i pga "vana" från concertan. Det känns bra.
Men läskigt att den har gjort mig utåtriktad, förändrar den personligheten på andra sätt också fast jag inte känner det?

Men jag kanske mår bättra också pga tentan som är klar. Att jag inte har något som heeeela tiden gnager. Känslan av att jag borde plugga hela tiden, aldrig kunna vila.
Trots dipparna så blir jag glad att den gamla mig finns, trots att den är låångt borta, men den finns iallafall, den har inte försvunnit helt ändå.

En undran, har fått lite fler läsare på senare tid och undrar vilka ni är? Känns läskigt att blotta mitt innersta men att inte veta vilka som läser. Ni får gärna lämna en liten kommentar.
Det kanske blir så att ingen kommentarer och det hela känns patetiskt att fråga om haha :)

3 kommentarer:

  1. Jag blev helt personlighetsförändrad av concertan, anledning till att jag sutade med den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha oj då, gick det tillbaka när du slutade med den?
      Hur blev du personlighetsförändrad?

      Radera
  2. Louise heter jag :) Har följt din blogg ett tag, tycker att du skriver bra! Jag bloggar själv om mitt liv med psykisk och fysisk sjukdom.

    SvaraRadera