tisdag 8 september 2015

Concerta i en vecka

Har käkat concerta i snart en vecka nu och jag märker en liten liten skillnad. Kan hålla lite bättre fokus på föreläsningar vilket är skönt. Sen gäspar jag inte hela tiden, skönt det med. Men annars njaae, men det är en låg dos också. Men som vanligt så har jag biverkningar som alla läkemedel jag tar.. Jag känner en stress inne i kroppen, kan ej sova på dagen (kanske bra ändå?) och pulsen ökar. Det är pulsökningen som skrämmer mig, för jag är så rädd att de tar ifrån mig medicinen.. Det lilla positiva jag känner från den vill jag ha kvar i mitt liv, för jag känner att med en rätt dos så skulle centralstimulantia göra mitt liv väldigt mycket enklare. Bara jag inte får så mycket biverkningar..

Men det störande med concerta är att den håller i ett par timmar, sen försvinner de positiva effekterna men bieffekterna är fortfarande kvar. För vill jag gå och vila på eftermiddagen så går det inte att somna. Den ska vara långtidsverkande så jag förstår inte varför allt det positiva försvinner?
Imorgon ska jag till sjuksköterskan som ska hålla koll på det där med centralstimulantia. Han ska kolla puls, blodtryck och vikt tydligen. Hoppas jag inte behöver gå dit en gång i veckan.. Fattar inte hur jag ska klämma in det i mitt schema.. Med skola, psykolg, läkarbesök var tredje vecka, boendestöd och diverse mer stöd som jag har i min vardag. Känner mig rätt kass faktiskt som har så mycket stöd, både kommun och landsting..
Jag tyckte jag hade fullt upp med alla dessa möten i våras när jag var sjukskriven, men att klämma in skolan i det hela. Då jävlar, då är dagarna fulla.
Nu ska jag smörja min ärrskadade hud och hoppas krämen trollar bort ärren. Men har blivit sugen på att självskada igen.. Inte något nytt sår utan i mitt stora centimer tjocka ärr. För det ärret känns jävligt hopplöst att det ska bli fint. I profil så ser man hur det buktar in. Inte snyggt alls. Vill helst av allt bara sprätta upp det och sen tejpa det fint. Men jag tror det kommer bli väldigt kladdigt, och det kommer förmodligen gå snett nånstans i processen. Men sugen är jag ändå.
Aja, godnatt med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar