tisdag 1 september 2015

Äntligen centralstimulantia

Jag känner mig så oerhört trött och allt känns så tungt och meningslöst. Jag har haft mycket den senaste veckan och igår började skolan och jag vet inte hur jag ska klara allt.. Jag mår så dåligt. Får mer och mer självmordstankar och vill bara sova, men att sova ger mig också ångest. Så verkligen inget känns bra nu.

MEN igår så fick jag träffa min vanliga ordinarie läkare och han skulle sätta in concerta!! Han ringde idag och hade fixat en sjuksköterska som kunde följa upp mig så jag fick receptet på telefon. Får till och med ha ansvar över den medicinen själv!! Eller ja, han berättade att han hade sagt till kommunsköterskan att hon skulle säga till boendestödet att de skulle övervaka. Men det blir ingen delning på den, så skönt!
Det är jättebra nyheter, men känslan av meningslösheten är ändå så starkt där. Jag borde ha blivit gladare än vad jag blivit. För 2 veckor sen hade jag blivit överlycklig men nu känns det mest tomt. Hatar denna tomhet. Nu när mörkret och hösten börjar komma så känns det ännu värre..
Hur ska jag klara allt?
Men det känns lite lättare med att han satt in concertan, trots hopplösheten.. Nästa gång kanske han tar min ångest på allvar innan allt börjar spåra.. Kanske.

Men imorgon är det dags och se om centralstimulantia funkar! Försöker ha låga förhoppningar så att jag inte blir allt för besviken, men jag har ju väntat så länge, så mycket hopp finns på denna typ av läkemedel.

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att concerta fungerar bra för dig. Jag tycker att det verkar vara en av de bästa metylfenidatbaserade adhd-medicinerna då den här så lång verkningstid. Och om det inte funkar bra så är iaf processen att hitta rätt igång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas att det går vägen! Tycker dock lång verkningstid är lite jobbigt.. Då jag ibland kan bli sen med morgonmedicinerna, så jag vet inte hur det blir med concerta om jag blir sen med den, med sömn och så.
      Men som du säger, detta är en start! Nu har det äntligen börjat.

      Radera
    2. Ja, då får ni byta medicin. Ritalin påstås hålla i 6-7 timmar men höll inte ens det för mig. Men då kan man ju justera själv lite genom att ta en ritalin med modifierad frisättning på morgonen och sen en snabbverkande om man vill förlänga effekten. Ja, din läkare har säkert koll :)

      Radera