måndag 24 augusti 2015

Nitrazepam

Tog 1.5 nitrazepam för en stund sen. Vill dämpa ångesten, och det verkar som den fungerar. Inte lika bra som stesolid dock. Men det är inte mycket slår stesolid, känner mig fortfarande ledsen att jag inte får den utskriven längre..
Men det är bara att lyssna på den senaste läkaren, spara nitrazepam tabletter (rättare sagt bryta dem på mitten som han sa) för att kunna ta på dagen också. Men min sömn blir ju lidande av det!! Men det lyssnade han inte på.
Nackdelen med detta (då jag känner mig själv) är att jag förmodligen inte tar de på dagen trots ångesten. Utan jag sparar och sparar till en överdos. För nu har läkaren "godkänt" sparandet, och då tänjer jag lätt på gränserna...
Men snart börjar skolan, och jag vill inte sabba den, så det kommer nog ta ett tag innan jag kommer upp i en vettig mängd sömntabletter. Jag som vill överdosa nu, den sköna känslan att bara försvinna bort med lugnande tabletter.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det har en funktion för dig att överdosera. Självskadande beteenden har alltid en helt rimlig funktion, annars skulle man inte göra det. Men får du någon hjälp med det här? Det är ju farligt och skulle kunna gå så snett.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag pratar om detta med min psykolog.. Men jag har nyligen bytt psykolog så vi har inte riktigt kommit igenom allt än..
      Kram!

      Radera