torsdag 9 juli 2015

Ångestnatt

Har inte skurit mig på flera veckor men nu inatt kom ett återfall.. Trodde jag kunde pausa iaf nu under sommaren. Men misslyckades.
Ångesten har minskat dock så att jag vågar sova nu efter att ha skurit mig, jag hag haft en hemsk ångestfylld kväll. Har ett par stesolid kvar men jag vill inte slösa på de få jag har kvar, så tog ingen.. Jag vet inte om jag får recept på något lugnande när jag ska träffa läkaren. Usch det här känns vidrigt att jag ska få stå ut med den här ångesten.
Den läkaren som nekade mig recept sa att jag var en sådan patient som läkare hade svårt att säga nej till och att alla de läkare som skrivit ut dragit felaktiga slutsater. Har 5-6 läkare fegat och inte kunnat säga emot då jag kan prata för mig?
Är det okej att säga så till en patient, att jag är en sådan som läkare har svårt att säga nej till? Är det ens mitt problem om sådant är fallet?
Jag är väldigt rak på sak, så ska fråga min ordinarie läkare om han gjort fel och inte riktigt vågat säga nej. Jag kan inte låta bli att bara fundera, jag vill veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar