onsdag 18 februari 2015

Hur har man orken att fixa när man är sjuk?

Nu jäklar blir det att skriva av mig känner jag haha..
Men nu är det massa krångel med mediciner.. Avdelningen skulle dela tills apodosen skulle komma, men de glömde massa mediciner, de glömde tom helt en av medicinerna, så jävla dålig stil.
En av medicinerna kan inte vara i apodosen för den är väl typ för ny eller så. Så den ska vara utanför, skitkrånligt. Men med tanke på att det är boendestödet som delar medicinen så är det kommunens sjuksköterska som ordnar det, skönt att jag slipper. Men jag behöver ju mina mediciner.. Det finns ju en anledning till varför alla mediciner har satts in.. Men väldigt skönt att jag slipper tänka på det då jag har så mycket annat att tänka på..

Sen tabbade sig den jäkla underläkaren med sjukskrivningen, vi bestämde att jag skulle vara sjukskriven till sista maj, men han skrev sista februari i pappret.. De skickade in ett nytt till FK idag så hoppas det löser sig ändå. Jag sa till överläkaren att det var hans underläkare som var en slarver och att han borde ha koll på honom, han hummade typ lite. För hierarkin inom läkarvärlden är ju så jävla tydlig, alla lyder överläkaren. Ingen vågar säga emot, så då tycker jag faktiskt det är hans ansvar att det blir rätt, när vi kom överens om det här. Måste ringa FK imorgon och förtydliga slarvfelet som underläkaren gjorde, så att de inte nekar sjukersättning. Sen på det måste jag ringa CSN och se om det är något papper jag måste skicka in för att få ersättning från dem så länge jag är sjuk.

Sen måste jag börja söka sommarjobb så det är ordnat när jag slutar vara sjukskriven, sen ringa skolan om sjukskrivningen och ordna att resttentorna kan ordnas innan hösten. Helst att jag kan få en annan form av tentamen istället för salstenta, jag mejlade med någon examinator/kursansvarig om det, men som plötsligt slutade svarade.. Så jävla jobbigt. Ska ringa studievägledaren och typ be om ett möte med alla inblandade. Sen ordna ett läkarintyg, eller att min psykolog kan följa med på mötet och intyga om mina svårigheter.
Uuuuuuhhhh det är sånt jävla jobb att bara vara sjuk ju. Visst jag är duktig på att fixa och dona med saker. Men människor som är sjuka och inte orkar då? De första två veckorna orkade jag inte alls dona och ordna upp allt utan jag följde typ det läkaren ville göra, och sätta in för mediciner. Men det gick bara skit. Så som jag har skrivit förut så skrev jag upp en egen plan, som var bra och läkaren godkände allt. Jag vet att den avdelningsläkaren gillar när patienter kommer med egna idéer och vettiga planer, så det är iallafall skönt det.
Men vad händer om jag tappar gnistan igen då? Om jag inte orkar fixa och dona med saker och ting? Fast jag är sjuk så måste jag fortfarande ha den jävla orken att fixa med allt.

Inte tappa gnistan, inte tappa gnistan, inte tappa gnistan, måste jag upprepa. Fast det jag vill är typ att ta massa tabletter och dö. Skitliv.

Det här blir lite av ett komma ihåg inlägg tills imorgon när det är dags att fixa iordning allt detta, så jag inte glömmer något. Måste orka, mååååste verkligen det.

1 kommentar: