onsdag 18 februari 2015

Instabil

Känner mig så sjukt instabil, inte så pass att jag behöver ligga inne. Men jag behöver mer hjälp inom öppenvården känner jag, en dag i vecka hos psykolog och en gång i månaden hos läkaren är för lite känner jag. Jag vet att jag faktiskt har ganska mycket stöd hos öppenvården och att träffa läkare en gång i månaden är mer än vad många andra får. Men just nu vill jag typ träffa läkare en gång i veckan o psykolog 2-3 ggr i veckan.. Men jag vet ju att psykiatrin har hög belastning tyvärr.. Alternativet är ju typ att vara inlagd, men då blir jag stressad och triggad istället.. Svårt det där. Behöver mer stöd, men samtidigt vara hemma i en trygg miljö.

Blir förmodligen mer boendestöd iaf, det kanske gör det hela bättre.. De boendestödjare jag har nu tyckte jag skulle byta till en annan boendestödjar grupp som är mer inriktad på min problematik. Men jag känner bara ångest för det.. Vill inte ha massa nya människor.. Ev. en kombination isåfall men då blir det krångel med beslut från biståndshandläggaren.. Aja vi får se hur det blir iallafall. Har ångest för det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar