onsdag 11 februari 2015

diagnoser

Hur fick du din/dina diagnoser?
Depression och social fobi diagnoserna fick jag på första besöket på psykiatrimottagningen. Borderline diagnosen fick jag i somras, då hade jag åkt in och ut från psyket på våren. En läkare var med på ett läkarsamtal på våren som han sedan berättade om att redan då anade de att jag hade borderline. Minns att jag frågade då varför han inte sa något och svaret var "Jag kan väl inte säga allt jag tänker på", drygt svar men men.
Men när jag var inlagd i somras så utredde han mig för borderline och jag fick diagnosen, hade 7/9 diagnoskriterier uppfyllda och minst var 5.
Sen har de misstänkt typ asperger, men det ska jag göra en utredning nu i vår för. De tror typ 50/50 att jag har diagnosen. Så vi får se. Tror även de kommer kolla adhd/add på den utredningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar