måndag 12 januari 2015

Torsdagens misstag

Torsdagens olycka.. Usch har så mycket ångest över hur det ser ut, så varför finns det jävla suget kvar att fortsätta självskada? Gjorde iaf rent det nu och försökte dra ihop det så mycket som möjligt med strips, hoppas det går att få ihop det lite fast det var flera dagar sen nu..




Jag är väl medveten om att mina bilder och vissa inlägg kan vara triggande, men det är inte min mening att trigga, bloggen är till för mig. Men jag kommer inte skriva om hur jag stripsar ihop sår osv, eller visa bilder på det. Jag vill inte vara den som kommer få någon att göra illa sig och tro att det är lätt att få såret snyggt och visa hur jag gör. Fast bloggen är för mig så har jag fortfarande ett hjärta för mina läsare.
För jag ser att antalet läsare ökar, är det någon ny som hittar hit så får ni gärna kommentera ni med, bara trevligt med respons.

6 kommentarer:

  1. Jag ville givetvis inte uppmuntra självskada genom att påpeka enkelheten i att tejpa, det hoppas jag att du förstår. Men jag var nog tydlig med att jag anser att man bör åka till akuten. Jag tycker att det är det ansvarsfullaste man kan göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstod att du inte uppmuntrade till att tejpa. Hade frågat undersköterskan som tejpade sist hur han gjorde..
      Jag vet att man borde åka till akuten, men jag är inte alls sugen på det.. Jag skäms så fruktansvärt de gånger jag har åkt för o sy/tejpa..

      Radera
  2. Såg inte bilden tidigare... Tråkigt att du behöver göra dig så illa. Hoppas du orkar/vågar/kan/vill åka och sy om det händer igen. Jag hatar också akuten, för att det är så jävla förnedrande. Känner mig så himla liten och värdelös när jag är där. Men dagen efter brukar det kännas bra att ha fått det sytt. Det läker så mycket bättre och gör inte lika ont. Bra grej alltså. Kram!

    SvaraRadera
  3. Dessa självskador alltså... Vad säger man. Men när du publicerar bilder, kan du då inte typ börja med att det kan vara en triggervarning?

    Men - kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan börja skriva trigger i rubriken.
      Tack, ska försöka!

      Radera
    2. Tack :)
      Vissa dagar blir jag väldigt lätt triggad, särskilt nu då jag lämnat in mina rakblad och dessutom får behovsmedicin som inte fungerar.
      Så det låter som en bra plan som jag tackar för :)

      Radera