fredag 28 november 2014

ledsen och förnedrad

Har haft en ganska vidrig kväll, såg att jag hade kuggat på tentan som jag gjorde idag. Grät i två timmar typ, var helt förkrossad för jag hade verkligen kämpat inför den. Är fortfarande skitledsen och känner mig helt misslyckad. Kommer aldrig klara något.

Sen nu känner jag mig förnedrad också. Var på apoteket idag och hämtade ut recept på alvedon och ipren, samtidigt som jag var där så frågade jag om min apodos rulle (ni vet sån medicinrulle pensionärer kan ha) hade kommit. För läkaren skulle göra en akutinsättning så att jag slipper vänta 2 veckor tills jag får nya mediciner. Jag får inte hämta ut själv (då jag tagit överdoser tidigare...) och ville bara kika om boendestödet hade hämtat medicinerna. Frågade också från och med vilken dag medicinerna skulle börja på. Boendestödet hade hämtat dem men apoteket kunde inte se från vilken dag de skulle gälla.
Jag gick hem och ringde boendestödet för att fråga när de skulle börja gälla, men ingen svarade. Tänkte inte så mycket mer på det då jag vet att de ringer på kvällarna för att se om det är bra med mig och så.

När de ringde nu på kvällen så frågade jag från vilken dag rullen skulle börja gälla. Efter jag hade frågat det så sa han jag hade pratat med att apoteket hade ringt dem och sagt att jag hade försökt hämta ut min apodos själv idag.
Känner mig så fruktansvärt förnedrad. Jag har godkänt att boendestödet får hämta ut medicinerna själva, men hade ingen aning att apoteket fick ringa dem för att säga att jag hade försökt hämtat medicinerna ensam. Jag tror inte de får det? Ska kolla upp det där på måndag och fråga boendestödet mer om det, för jag tycker det känns som om apoteket har brutit mot sekretessen. Har de brutit mot tystnadsplikten så tänker jag anmäla den personen som ringde från apoteket! För jag tycker det känns så sjukt integritetskränkande att det inte är sant. Att vårdpersonal ska försöka "hålla koll" på mig bakom min rygg.
Jag försökte inte ens hämta ut medicinerna själv, det enda var att jag frågade från och med vilken dag de skulle börja gälla och om boendestödet hade gjort det. Hade jag "försökt" så hade det ändå inte varit okej.
Är så jävla arg.

3 kommentarer: