onsdag 26 november 2014

läkarbesök

Var hos läkaren idag. Vi pratade lite om allt möjligt och psykologen var med. Skulle bli lite medicinförändringar som att höja lamotrigin, vilket jag tycker är astråkigt. För jag tycker den medicinen gör mig tråkig för jag kan inte spåra på samma sätt som tidigare. Vissa anser att det är bra, men jag tycker om när det händer saker..
Han skulle också sänka stratteran då läkaren tror att jag får mer ångest av den. Flytta morgondosen av lyrica till kl 12 istället. Jag tycker istället att jag kan få tre doser av den per dag men han var tveksam... Hoppas det kan ändras nästa gång jag träffar honom för tycker lyrican fungerar. Men så fort man pratar om att lyrica funkar så verkar han tveksam. Säger att det är narkotikaklassat i USA och att det snart kommer bli det i Sverige med. Känns som att jag måste få honom att tro att det är hans idé med lyrican ska höjas...
Tycker det är lite roande att försöka manipulera läkare att göra som jag vill. Inte för att jag vill missbruka, för det vill jag absolut inte. Men de medicin förslag som jag gett har fungerat bäst och inte deras experimenterande.
Ska även byta ut imovane till stilnoct.

Sen kom jag och min psykolog att hon skulle följa med till husläkaren då jag har så stora problem med värk. Ska försöka få en tid till en annan läkare än den jag hade sist, för den läkaren sa "jaha, är du en sån som skär dig", vilket gjorde mig väldigt ledsen. 
Jag vill egentligen att det är psyk läkaren som ska hjälpa mig med smärtan också, men han säger att det inte är hans område och att han inte kan gå in på någon annan specialitet, jag vet ju att han har rätt, men jag vill vara ett undantag. Hoppas det kommer funka bra om psykologen är med hos husläkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar