söndag 30 november 2014

ångest ångest ångest

Har inte haft en bra dag idag. Haft en skitjobbig ångest som inte har gett med sig och jag har ingen aning om vad den beror på, känner mig bara så ledsen och helt tom... Vill bara inte finnas mer.
Har ett känt ett sånt stort sug att skära mig idag, men har inte gjort det. Har inte varit ensam tills 15 idag, efter min sambo åkte till jobbet så åkte jag till gymmet för att kanske ångesten skulle mildras. Men också för att göra ett litet försök att det skulle lindras så mycket att jag inte behöver skära mig. Tror det är ett första försök som jag gör på riktigt för att hindra självskada. Ett litet steg framåt iallafall, trots att det var lite halvhjärtat.

Ikväll vet jag inte hur jag ska göra, funderar på att sova efter jag har ätit middag. Får se, hoppas jag hindrar mig själv att göra illa mig. Men känns tveksamt.

Varför kan inte den jävla ångesten bara försvinna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar