måndag 4 juli 2016

4 dagar kvar

Det enda jag gör är att jobba.. Orkar inget annat. Mitt schema började så pissigt, inte många lediga dagar.. 4 dagar kvar och sen 3 dagar ledighet, behöver verkligen det.
Har inte så mycket till liv utanför jobbet, det enda är att jag försöker träna någon gång i veckan. Men det är allt typ.
Haft sjukt mycket ångest senaste perioden, vet inte vad det beror på. Finns ärligt talat inte så mycket som lindrar den, dessa DBT färdigheter funkar knappt. Försöker öva på det. Det som funkar är typ stesolid och jag hatar det. Tar bara när det verkligen krisar. Sen känner jag mig typ svag när jag tar en stesolid typ att jag borde klara ångesten utan tabletter. Sen vill jag inte bli beroende.

Nu måste jag sova. 4 dagar kvar.

1 kommentar:

  1. Du är inte svag för att du behöver stesolid! Det är en hjälp och du tar den ju bara när det krisar. Jag vet hur svårt det är att försöka använda de färdigheter en fått lära sig på olika behandlingar, som att de finns där när det verkligen gäller och en inte kan tänka? Kan säga att jag önskar att jag hade någon medicin vid behov, jag har inte ens lergigan nu, för jag får så hög ångest ibland att jag inte klarar av att stå upp, kan knappt prata när det sker. Och då finns inte en tanke på att andas i fyrkant, tänka alternativa tankar, osv.

    Hoppas du får sova.
    Se fram emot ledigheten =)

    SvaraRadera