söndag 5 juni 2016

Ledig, triggad, det sociala spelet

Efter en tid med väldigt mycket att göra under en lång tid. Så kommer det nu 2 veckor som jag är helt ledig innan jag ska börja jobba. Känns konstigt, jag brukar annars vid lediga tider ha planerat in något suicidförsök. Eller ja, hade jag haft tabletter så kanske det hade blivit så ändå. Jag vill försöka ta hand om mig och vila. Starten på sommarschemat såg tung ut.

Men samtidigt känns det konstigt, jag vill skada mig. Jag vill ha tillbaka tabletterna. Jag börjar känna suget efter att spara igen. Jag känner mig triggad av allt möjligt just nu. Usch, känns jobbigt att inte göra något självdestruktivt. Tog en stesolid för en stund sen, trots det känner jag ett stort sug. Men inte ikväll, ikväll låter jag bli.

För övrigt så har jag funderat mer på att jag vill ha fler vänner men tycker det är svårt om vad man ska säga eller göra. Är jag för på? Pratar jag om tråkiga saker? Fel saker? Berättar jag för mycket om mig själv? Gillar ens personen att umgås med mig?
Det sociala är ett spel men ibland så träffar jag människor där jag inte behöver spela så mycket. Men känner de samma sak? Vill de också umgås med mig? För när det kommer in någon i ens liv som man vill lära känna, tror att det kommer bli en bra vän. Så vill jag ta till vara på det. För det händer väldigt sällan för mig. Men jag vet inte hur man gör. Jag är inte förtjust att skylla på diagnoser, men den förbannade asperger diagnosen försvårar mitt liv på flera plan.

1 kommentar:

  1. Jag vill också ha fler vänner eller åtminstone vara mer delaktig i de relationer jag har. Mina vänner har grupper av vänner, men jag är som en ö. Ingår aldrig i en grupp.

    Men kör om du vågar. Ta till vara på nya relationer. Du fixar det <3 <3

    SvaraRadera