torsdag 21 april 2016

Dessa små dilemman

Har nån jobbig obehagskänsla och ångest i kroppen. Stressad är jag. Skulle till skolan o jobba med ett grupparbete imorgon. Men det är inte så mycket vi har kvar så blir nästa vecka vi fortsätter. Så ledig imorgon och det ska bli så skönt. Har suttit med dessa förbannade jävla grupparbeten hela veckan. Det tar sååå mycket energi från mig, allt det sociala, hänga med, prata där man ska prata och inte prata när man inte ska prata som typ att inte avbryta. Jag kan vara väldigt duktig på det tyvärr..

Men helt ledig är jag inte, ska till psykologen.. Har ångest för det. Dels för att jag känner mig kass som inte kan göra "veckoläxan" ordentligt. Jag visste att det skulle bli ett litet problem, ffa då jag hela mitt liv haft problem att ta tag i saker. Trots centralstimulantia så är det inte perfekt (inte för att det skulle vara botemedlet..).
Sen att jag ska lämna massa tabletter till henne.. Vill ha kvar dem!!! Vi tar lite i taget.. Det som tar emot att lämna är mina sömnisar. Vill ju ha kvar dem dels som nödutgång och dels om någon läkare inte tycker jag ska ha sömnisar så har jag ett litet lager.. Dels för att själv trappa ut sista biten om det blir aktuellt och dels (mycket dels haha..) om det skulle behövas vid behov typ. Så bajs på detta. Kan inte bestämma mig, spara eller inte spara? Skulle det vara psykologen jag frågade så skulle det vara att inte spara. Men sen vet jag att vissa läkare inte vill skriva ut diverse saker så när man redan får det utskrivet då känner jag mig lite i framkant när jag sparar. Men vill ju in helhjärtat i DBT:n också, litet dilemma där..

Aja nu ska jag sova. Har sjukt mycket ångest men försöka sova kan man iallafall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar