lördag 13 februari 2016

När inte ens tabletter minskar ångesten

Mådde ju lite bättre efter stesoliden idag. Gick en promenad och pratade samtidigt med en kompis i telefon, så himla skönt att ha någon att prata med. Hon betyder så mycket för mig. 

Sen kom jag hem, hade tråkigt o bestämde mig att cykla till affären som är billigare men ligger längre bort o handla. På väg dit så kom ångesten tillbaka. Men det la sig efter ett tag. Sen nu på kvällen så är skiten tillbaka. Har tagit en till stesolid. Har inte hänt på jag vet inte hur länge som jag tar 2 st stess på samma dag.. Får lite ångest varje gång jag tar en stesolid både för att jag är rädd att den förstör min hjärna på sikt samt att för varje stesolid så är det ett steg närmre en receptförnyelse.. Det här är ju sjukt jobbigt. Vill inte min läkare skriva ut mer så är jag typ körd.. 23 bast o har centralstimulantia, opioider, starka sömntabletter o det dagligen o sen stesolid vid behov. Eh, inte direkt lovande att en ny läkare skulle vilja fortsätta förskrivningen av stess. Så vi får hoppas han inte slutar. Sen ska jag ju börja DBT så är rädd att han slutar skriva ut för den delen med, så får väl se.. Fick förövrigt utan några problem mina sömntabletter förnyade i min apodos, känns skönt. Behöver inte oroa mig att få abstinens mitt i terminen.

Hm, tror stesoliden har börjat verka under skrivandet, känns inte som panikartad ångest längre. Hur länge ska jag fixa det här? Jag vill må bra.
Får ju värsta ångesten över att tänka på imorgon, nästa vecka och resterande dagar framöver. Ännu fler dagar att må dåligt och ha ont. Yeeeey vad underbart allt är. Bara älska livet.
Jag vill bara leva livet o må bra.. Varför är allt så orättvist? Varför hjälper det inte att kämpa? Varför mår jag så dåligt psykiskt? Varför?
Nu ska jag prova att ringa mamma o se om hon har lust att prata en stund så jag kan släppa på mina tycka synd om mig själv tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar