lördag 3 oktober 2015

Vill klara skolan

Jag vet inte riktigt hur jag ska orka plugga, jag har så mycket tentor den här terminen.. En av tentorna måste jag klara för att få gå vidare till termin 5. Jag oroar mig så sjukt mycket över den tentan. Jag har fått den uppdelad över terminen (shyst av universitetet). Det är omtentan jag har kvar från termin 3. Jag oroar mig så mycket i onödan.. Jag vill så gärna börja termin 5 i vår.. 
Det mest störande är att få börja den här terminen så kan man ha ganska mycket rester efter sig, men termin 5 är spärrelgerna skithårda.

Jag känner på mig att jag borde vara sjukskriven (igen..), men jag vill så gärna bli klar med skolan.

Jag önskar egentligen att jag är klar med utbildningen, har en fast anställning och sen är sjukskriven 50-75%. För som det är nu så kan man bli sjukskriven på 50% och få halva CSN, men ingen ersättning från försäkringskassan.. Det får man bara om man är sjukskriven från jobb. Jävla skitregler. För jag har inte råd med att ha så lite pengar.

Jag vill gå denna termin och nästa. För att sen ta uppehåll nästa höst. Då är planen att ta ev omtentor (om jag har några) och jobba.

Men kruxet är att jag ska orka också, jag måste komma tillbaka på banan. Att få tillbaka min behovsmedicin kanske ökar chansen. Men jag är rädd att de agerade för sent. Förra veckan när allt var akut hade jag kontakt med läkare, psykolog och sjuksköterska ett antal gånger. Den här veckan ETT samtal med psykologen, vilken uppbackning av psykiatrin, så imponerande.

Men det är fortfarande tufft. Väldigt tufft. Hur ska jag orka mina planer? Eller blir det som förut, ännu en sjukskrivning?

Det får bli en stesolid idag, det kanske lättar lite på trycket. Ångesten börjar bli brutal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar