söndag 18 oktober 2015

Jag är så slut, det är så mycket skolarbete

Jag är så fruktansvärt jävla trött. Men jag har massvis jag måste göra.
Denna vecka har varit så intensiv med allt som har med skolan att göra. Jag var beredd att fram till tisdag eftermiddag kommer vara tuff. Det har det varit, det känns som en evighet kvar tills dess men ändå inte. Jag har SÅ MYCKET som måste göras. Samtidigt så mår jag skit. Jag har inte haft en enda helg jag bara kan vila. Helgen behöver inte vara pluggfri, men det ska vara måttligt med plugg. Denna höst har ju varit kaos med måendet och massa möten på psyk, hinner knappt plugga pga alla möten jag måste klämma in.
Jag har åtta skriftliga tentor, en muntlig tenta och en hemtenta, seminarier och massa annat denna termin.

Visst en av tentorna är en omtenta uppdelad i flera mindre delar. Men dem tentorna skär sig väldigt mycket med denna termins uppgifter. Det är just den delen som är förbannat jävla tung. Att hela tiden ha rester efter sig. Det är lättare när det är uppdelat, jag är glad att jag fick den chansen. För annars hade jag panikat inför januari då det är omtenta. Panik att inte veta om jag fixar hela tentan, och gör jag det inte så får jag inte börja termin 5 (ett evigt tjatande om det, men typ det enda jag tänker på).
Misslyckas jag med 1-2 delar av den uppdelade varianten så kanske jag lättare kan få dispens att fortsätta trots rester från termin 3. Kanske. En motivering är iallafall psykisk sjukdom som gjort att jag hamnat efter.

Att det blev som det blev är pga att jag blev sjuk, för att till sist krascha januari 2014. Termin 2 (hösten 2013) var tung, jag blev insatt på antidepressiv medicin, remiss skickades till psyk från vårdcentralen. Hade pratat med en kurator sen kanske mars 2013. Jag kom till psyk, fick nån värdelös skötare att prata med. Lösningen var att göra ett schema och följa det, sen skulle det mesta bli bra typ enligt henne. Jag fick inte säga något typ, utan bara hon pratade.

Under hösten 2013 började jag också få underkänt på tentor.. Hade typ 3 tentor efter mig, rätt tunga tentor. Började plugga hösten 2014 igen, det var tungt att gå upp till 100% efter sjukskrivningen, jag hade behövt plugga 50%. Men efter kanske halva terminen behövde jag gå till 150% för att klara omtentorna. Hade en sån jävla press för att klara ett antal poäng för att börja termin 4, klarade 2 tentor. En skippade jag, och den ordinarie tentan för kursen kuggade jag på. Sammanlagt skrapade jag ihop 31 högskolepoäng, 1 poäng över heltid, rätt nöjd fast jag inte klarade allt. Mina förutsättningar var inte direkt till min fördel. Sen den där lilla extra poängen gör att det känns lite lite bättre.

Började termin 4, in på den andra veckan efter jag fick veta att jag inte klarade tentan vi hade i termin 3, två dagar efter kraschade jag. För energin var helt slut insåg jag, och jag ville ge upp livet.

Nu när jag börjar den här terminen så har jag bara en tenta kvar, men jag har ändå en jävla massa press. Händer det värsta att jag inte får börja termin 5, så kan jag inte bara ta uppehåll plugga igen till tentan och hoppa in på nästa termin 5. På grund av att min utbildning har ändrats. Så jag måste tillgodoräkna mig och hålla på.

Pratade med studievägledaren om min frustration. Hon sa att de som hade läst 3 terminer hade kunnat tillgodoräkna sig allt förutom ca 10 hp när de skulle börja termin 4. Det är ju en tredjedel av terminen!!! Helt jävla stört. Samma jävla utbildning, men man får inte räkna med allt.

Sån jävla press. Jag kan inte heller bara slappna av och ta dagen som den kommer utan är så jävla nojig också och den här nojan är hemsk.

Tenta 2 av 4 är på tisdag och jag har knappt hunnit plugga för att det varit så mycket. Jag är så himla slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar