fredag 12 juni 2015

Diagnoser

Nu är utredningen klar. Den visade asperger och add. Det var jobbigt när jag var på mötet pga en särskild grej jag reagerade på, men det känns lite bättre nu.
Psykologen sa som en fotnot om bipolär typ 3 då jag blev manisk efter en tidigare ECT behandling, ECT:n avbröts och manin försvann efter 2 dagar. Ska prata om det med min läkare i höst. När ska detta utredande om diagnoser ta slut? Tänker också nämna om jag ev. har generaliserat ångesttillstånd då jag känner igen mig mycket i det.

Men det känns så fruktansvärt skönt att den neuropsykiatriska utredningen är över, för som jag har oroat mig över den. Behandling av centralstimulantia börjar i höst och förhoppningsvis redan i agusti. Jag hoppas att det kommer fungera med en sådan medicinering då jag önskar att skolan ska fungera och även vardagen.
 
När allt ordnar upp sig lite mer och jag har lite mindre runt omkring så vill jag gärna ha social färdighetsträning. Så att det kanske blir lättare för mig att få vänner. Jag kan småprata hyfsat men inte så mycket mer än så. Jag matchar mycket med personer som pratar mycket själva, men önskar att jag kan delta mer i samtal med andra också. Lära mig mer om hur man gör socialt. Hade gärna velat börja redan i höst men jag förstår att det inte är möjligt om jag ska plugga och börja på DBT, samt ha regelbunden läkarkontakt och boendestöd. Jag måste inse mina begränsningar, fast jag så gärna önskar mig vara supermänniskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar