fredag 6 mars 2015

borttagen medicin

Just nu mår jag inte bra alls, känner hur jag bara går ner i mig själv och mår sämre. Har ersatt skärandet med att spara tabletter, inte lugnande eller så utan bara vanliga jag ska ta dagligen. Just de tycker jag inte fungerar utan ger mig bara jobbiga biverkningar. Så tog igår flera tabletter, hade inte så många så det var ingen fara. Är inte ute efter att dö utan det är bara självskadesyfte typ. Men suget efter att skära mig börjar komma tillbaka.. Tyvärr.

Läkaren plockade bort en medicin utan att säga något, jag fick reda det av boendestödet på morgonen när jag skulle få dygnsdosen av alla mediciner att jag inte skulle ha den mer. Kände mig så sjukt kränkt. Boendestödet sa att jag skulle ringa läkaren, men jag har ju inget jävla nummer?!?! Skrev ett sms senare på dagen till en boendestödjare att jag kände mig så ledsen över att jag fick reda från tredje person att jag inte skulle ha medicinen kvar.
Fick prata med kommunsköterskan som har hand om det. Läkaren hade typ sagt att medicinen inte funkade (han har inte frågat mig om den fungerar) sen lite annat. Ringde mottagningen idag för att prata med läkaren och han ringde upp senare på dagen. Jag sa att jag ville prova den medicinen för att se om den fungerar fram tills nästa läkarbesök, funkar den inte så plockar vi bort den. Han gick med på det. Han sa att han tog bort den för att någon underläkare på avdelningen hade skrivit en felaktig ordination, medicinen skulle tas klockan 22, men den personen hade skrivit 20. Fattar inte varför han bara inte ändrade ordinationen. Frågade, men förstod inte riktigt svaret. Sen var det tydligen inte bra att den inte kan vara i apodosen, men det är väl skitsamma? Jag fick den utdelat ur dosett några dagar och det gick bra.Sen pratade vi om en annan medicin jag äter och samtalet slutade bra. Gillar min läkare trots krånglet.

Sen grämer jag mig över att jag bara har två stesolid kvar tills nästa utdelning på tisdag. Tog två igår, ångrar mig nu, skulle bara ha tagit en, så att jag inte har så få kvar.
Ångesten jag har nu är skitjobbig. Trycker i bröstet, skulle behöva en stesolid men då har jag bara 1 kvar på 3 dagar... Så jag får väl bara gå och lägga mig helt enkelt och hoppas att jag inte somnar med panik i bröstet vilket jag hatar.

5 kommentarer:

  1. Så gjorde min läkare med min Cymbalta, hon sänkte den från 90 mg till 30 mg direkt och det utan att dels trappa ner den och även utan att berätta för mig, jag fick veta först när min nya dosrulle kom.
    Nu har vi dock ökat upp den plus att jag trappat upp så jag går på maxdos.
    Sen hade jag Omeprazol mot magen morgon och kväll och har haft det i 15 år och det tyckte hon var onödigt så den tog hon bort helt. Men även den har jag fått tillbaka.

    Men att bli överkörd av en läkare så, det är så sjukt!! Fattar inte, bara för att de är i maktposition så får de inte göra så anser jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska ju ha rätt att vara delaktig i sin vård.. Men läkare är i allmänhet inte så duktiga att låta sin patienter vara delaktiga...
      Det känns som om vissa läkare vill bli läkare pga makt. Framför allt avdelningsläkare tycker jag..

      Radera
  2. Låter som en enda röra, lider med dej <3

    SvaraRadera