måndag 2 februari 2015

(Ev. trigger) Läkarsamtal

Läkaren ville inte ta bort mitt LPT idag, för jag ville egentligen skriva ut mig. Blev lite medicinändringar, den segaste var att han tog bort stesolid, men han sa att jag får tillbaka den vid utskrivning. Förstår inte riktigt poängen med det men men.
Har läkarsamtal imorgon också, ska fråga hur länge han tror jag kommer vara kvar här osv. Kommer bli skitdyrt att betala dessa sjukhusräkningar, jag är ju inte ens här frivilligt.
Har mått askasst idag. Det trycker så jävla hårt i bröstet av ångest. Har skurit i gamla sår för att dämpa ångesten, går sådär.
Sköterskorna här vill lägga om mina sår, men då har jag ju inte något att skära i. De säger att man kan få infektion och då få amputera om man har otur, känns som om det kommer hända mig bara för det. Men ändå vill jag fortsätta karva i de gamla såren.. Jag är typ dum i huvudet.

Jag orkar seriöst inte med den här ångesten, ångest över att leva, ångest över skolan, ja allt egentligen. Usch för livet.

Såhär ser mitt äckliga jävla sår ut. Hoppas det är avskräckande.


4 kommentarer:

  1. Åh, du behöver få det omlagt. Låta benet vila lite. <3

    SvaraRadera
  2. Hej! Om du har en personförsäkring så kan större delen av sjukhuskostnaden täckas av de flesta försäkringar! Ring bolaget och fråga eller be någon annan ringa! Så slipper du kanske betala en massa pengar i onödan =) Kram från din nya följare Christian!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tyvärr bara en olycksfallsförsäkring.. Blev nekad personförsäkring när jag sökte för något år sen.. Välkommen!

      Radera