torsdag 8 januari 2015

svart eller vitt

Hade tentan idag, känns som om jag låg under gränsen för godkänt.. Var på dåligt humör efter tentan, skulle sen ha läkarbesök för neuroutredningen. Det gick bra, hade dock för lite Hb.

Mitt Hb blev inte direkt bättre efter att jag skar mig några timmar senare.. Har aldrig kommit så mycket blod som då. Precis efter ringde min psykolog (vilken tajming), hon bad om ursäkt att hon hade missat att säga till att tiden igår var avbokad och vi bokade en ny. Hade panik och erkände att jag just hade skurit mig för henne och det kom så mycket blod. Skämdes så mycket att säga det. Men hon sa att jag skulle till närakuten..
Sagt och gjort, kom dit, de tejpade. De berättade att jag inte fick komma dit mer (troligtvis inte bara jag, utan andra självskadepatienter också), utan jag skulle åka till akuten istället. För att lättare få uppföljning. Men jag vill inte ha någon jävla uppföljning på akuten. Vill inte vänta 8 timmar där.

Funderade då på det om självskadorna. Jag vill inte skära mig mer, att rispa mig ger mig inget, att skära djupt ger mig lugn. Men då blir det så jävla mycket krångel med allt blod, att sy/tejpa, osv. Sen att jag måste till akuten nu gör inte saken bättre.
Alternativet är att jag lär mig tejpa mina sår själv.
Men när jag tänkte att jag skulle sluta skära mig, så började jag tänka på andra saker som skadar.. För mycket tabletter osv..
Det ska bara vara så jävla mycket problem i mitt liv, orkar inte. Allt är så jävla svart eller vitt, antingen skära djupt eller inte alls, ena stunden vill jag dö nästa är det ok med livet osv. Så jävla jobbigt.
Ingen bra dag idag.

2 kommentarer:

  1. Börja inte ta tabletter, det blir samma där att du måste till akuten och stanna över för observation och sen till psyk. Samt att det kan ge allvarliga organ skador. Bäst vore att inte självskada alls. Kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Inte för att jag vill tipsa om det, men det är lätt att tejpa själv. Steristrips finns på apoteket och är superlätta. Men om det är för djupt tycker jag att man alltid ska åka in och sy. Men åka in för att få tejp skulle jag aldrig göra. Men det är bra att åka in och att någon kollar på såren och ändå ger en den uppföljning som man kanske behöver, men inte vill ha. Jag har aldrig blivit tvingat till psyk eller ens till att prata med en psykiater mot min vilja. Inte för självskada i alla fall. Tabletter är en annan historia, då åker man garanterat på psyk uppföljning. Så skippa det. Dåligt för hälsan, dåligt för sinnet. Men helst av allt, låt bli alltihopa. Men det är ju himla lätt att säga. Men fortsätt kämpa så blir vi kanske självskadefria en dag. Kramar!

    SvaraRadera