tisdag 20 januari 2015

styrka som jag saknar

Har varit en tuff dag, haft skola fram till 15, sen 15.30 skulle jag träffa DBT psykologen i typ 90 min. Är fortfarande bara bedömningssamtal.. Ska träffa han igen nästa vecka. Får se vad han säger då. Men han sa att mina symtom passade in på patienterna de har. Så kanske DBT. Men om det inte blir så vem vill annars ha mig? Min nuvarande psykolog tycker att hon är otillräcklig, så kommer jag få någon annan slags terapi, eller ingen alls? Oroar mig lite i förväg.. Men har lätt att göra det.

Just nu känns känslorna rätt okej, men det är mest för att jag skar mig för typ 1.5 timme sen. Så jävla jobbigt att det är det destruktiva som hjälper ångesten. Att skära mig minskar också huvudvärken. Jag har heller ingen aning om hur jag ska sluta. Jag mår för dåligt för att sluta, jag har liksom ingen kraft till det.
Nu ska jag göra mat, hoppas att såret inte blöder igenom, ringa min bror, kanske mamma. Vänta på till jag får sova.
Imorgon har jag skola 8-16.30, kommer bli asjobbigt. Men efteråt ska jag få träna det jag älskar, hoppas verkligen inte jag har migrän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar