lördag 6 december 2014

känns något bättre, men börjar bli sämre

Åkte till mina föräldrar igår och träffade en vän igår också, vilket var väldigt trevligt. Min bästa vän, och vi har alltid mycket att prata om, bara om allt möjligt typ prata lite skit och om våra pojkvänner, gemensamma vänner och gamla minnen. Har alltid så himla trevligt med henne. Ångesten minskade väldigt mycket, sov också över där och vi pratade till 3 på natten.

Var också hos min psykolog igår innan jag åkte, och hon sa att det var alldeles för tungt för mig med skolan. Att det här går inte. Att jag är alldeles för svartvit i mitt tänkande, att om jag inte klarar en tenta och känner mig misslyckad så vill jag inte leva mer, att jag då vill göra illa mig jättemycket eller ta mitt liv. Jag vet egentligen att det inte funkar med mitt svartvita tänkande, men jag har också alltid varit så. Alltid var "antingen eller", det är svårt att ändra på, för mig känns det omöjligt, det är i princip ett personlighetsdrag nu.
Sen skulle hon hjälpa mig med skolan, att jag vill ha en förtidsdispens och jag måste verkligen ha det, för det funkar inte att plugga 200 % (pga omtentor), för jag klarar ju knappt 100 % plugg. Jag visade mejlen konversationen jag hade med den som hade han om dispenser, och min psykolog tyckte att hon svarade jättekonstigt så hon skulle ringa henne nästa vecka. Vilket har gjort att mycket har lättat från mina axlar, men inte helt. För jag vet ju inte om det hjälper trots att min psykolog ska prata med dem.

Men idag börjar ångesten bli påtaglig, är så sugen på att skära mig. Vill dämpa, men vet ju att det är en väldigt dålig idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar