tisdag 18 november 2014

Äcklig och patetisk

Den här bloggen kommer vara som en dagbok som jag kan skriva av mig i. Kommer förmodligen vara triggande ibland, är du rädd för att bli triggad så tycker jag inte du ska läsa.

Har mått förjävligt idag. Har inte vetat vad jag ska ta mig till. Varit i skolan och känt att jag inte orkar mer, har kurser som jag måste ta igen pga sjukskrivning i slutet av en kurs innan jag blev sjukskriven en termin. Vilket känns hela jävla övermäktigt. Vet inte om jag kommer klara det här. Min läkare vill inte att jag pluggar heltid och tycker jag har alldeles för mycket med det jag ska ta igen. Men jag har inte råd att plugga halvtid och vara sjukskriven den andra halvan.

Ville minska ångesten idag så skar mig. Har tidigare skurit mig med glasbitar men började fundera ut något effektivare och drog ut ett rakblad ur en rakhyvel. Tog i så mycket jag brukar göra med glasbitar, men då jag aldrig skurit mig med rakblad på så sätt så var jag inte beredd på hur djupt det blev. Kom väldans massa blod som jag inte alls var beredd på. Ville göra flera snitt egentligen men med tanke på att planen inte var att skära så djupt så blev det bara ett. Vet inte om det här är bra eller dåligt?

Vill skära mig mer, vill dämpa ångesten. Men ska inte skära mer ikväll. Det här var nog det djupaste jag skurit mig, men suget efter att göra fler och ännu djupare är stort. Dock så känner jag domningar i foten, är rädd att jag har skadat nerver?
Vill egentligen inte skära mig, skäms så sjukt mycket över ärren, men det och små tablettöverdoser då och då är det som lindrar.

Det jag kanske inte borde göra är att jag känner mig patetisk över att jag inte kan skära djupare.

 Läkaren som sydde ihop såren var snäll. Han frågade om mitt mående och om jag hade något att prata med och sådär. Annars så brukar läkarna som syr vara obekväma och skyndar sig iväg.

Mina vidrigt fula vrister. Tröståt på mcdonalds efteråt. Är så jävla äcklig. Äckligt håriga ben också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar