måndag 16 oktober 2017

En svacka?

Nu var det länge sen jag skrev här. Utan att gå in på det så djupt så har mitt liv tagit en helomvändning, om det är bra eller dåligt får tiden utvisa.

Jag försöker jobba på, men min kropp orkar inte att jobba heltid. Kroppen börjar ta stryk. Jag har gått ner ytterligare i vikt. Såg att jag skrev i inlägget i april att jag vägde något under 45 kg. Nu väger jag ganska precis 40 kg. För jag saknar orken till att laga mat när jag jobbar så mycket.

Så just nu är jag sjukskriven 50%..
Det jobbiga med att väga så här lite är att hjärnan inte orkar tänka och denna trötthet som inte går att vila bort.
Det är inte bara jobbet som har bidragit till att jag gått ner i vikt utan massa annat skit i mitt liv som har gjort att de senaste snart 2 månaderna har varit tungt och omotiverande att leva. Jag har inte orkat ta hand om mig själv helt enkelt. Inte orkat bry mig.

Läkaren pratar om risken för hjärtstopp om jag går ner ytterligare i vikt. Vet inte om han säger det för att skrämmas eller om det är så. Oavsett har jag svårt att ta in det och förstå allvaret. Har försökt skärpa mig och äta bättre plus att dricka dem äckliga näringsdryckerna. Hoppas jag lyckas hålla det en längre tid. Den jäkla tröttheten suger verkligen livsgnistan ur mig. Och det kanske är därför jag återvänt till bloggen och skriver det här inlägget? Att jag börjar hamna i en djupare svacka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar