lördag 24 december 2016

En tom stesolidburk

När jag satt på tåget på väg hem till min familj så kände jag ångesten i kroppen. Kände att jag inte orkade med en julafton med massa ångest i kroppen. Så jag letade reda på mina stesolid. Men när jag öppnade burken så var den tom, jag hade av misstag plockat med mig en tom stesolidburk!! Kände paniken i kroppen, och ledsen över att få må dåligt över julhelgen.
Men så kom jag på idéen att ta en nitrazepam mot ångesten, trots att jag käkat den i typ 1.5 år mot sömnen så brukar jag ändå känna lite ångestlindrande effelt när den kickar igång till natten. Så tänkte att det var värt ett försök.
Det funkade ärligt talat hur bra som helst med nitrazepam mot ångesten, haft en rätt bra eftermiddag.

Har inte riktigt fattat varför stesolid tappar den ångestdämpande effekten redan efter ett par dagar, men inte nitrazepam som jag har käkat så pass länge.
Men inget jag kommer sätta i system, då jag inte vill käka dessa dygnet runt. Men glad att jag har dem än typ imovane/stilnoct som bara gav mig obehagliga hallucinationer- vilket definitivt inte hade funkat dagtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar