lördag 26 november 2016

Vill inte jobba heltid

Mår kasst, allt känns mest bara jobbigt.. Borde se framåt med lite glädje och känna lycka att 3 års studier snart är över. Men det gör jag inte... Jag känner mest ångest över att tänka framåt. Har blivit erbjuden ett jobb som jag har tackat ja till, kommer börja jobba heltid. Vill egentligen börja jobba deltid, men på majoriteten av de intervjuer jag har nämnt deltid så kommer kommentaren "Men varför ska du som ung och frisk jobba deltid?". Vad ska man svara på det? "Nej men jag är sjuk" och dä få ett byebye typ.

Där jag har tackat ja till så är schemat lite anpassningsbart, därav att jag tillslut tackade ja, trots heltid. De 2 första månaderna kommer mitt schema se förjävligt ut, men det är bara att stå ut. Hoppas att jag inte går under.

Men efter att ha sagt ja till jobbet så har det gnagt sjukt mycket i mig... Funderar att höra av mig till chefen och nämna deltid igen, men vill ha en acceptabel "ursäkt" innan jag hör av mig. Sen är jag rädd att hon då inte vill ge mig jobbet längre.. Får se hur jag gör. Jag är åtminstone nöjd med lönen, vilket känns skönt.
Sen kommer den irriterande pessimisten i mig och tänker att jag inte borde ta ut något i förskott. Då terminen fortfarande är igång och alla 180 högskolepoäng inte är klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar