fredag 21 november 2014

Kunde inte stå emot

Dagen började med att jag var ganska pepp. Tänkte att jag skulle plugga massor och göra massa saker och undvika självskada till varje pris.
Men vid lunch så dippade jag, orkade inte sitta mer i skolan och plugga... Hade fastnat på en uppgift så allt kändes hopplöst... Ger typ alltid upp när jag fastnar och inte förstår.

Så efter det så gick allt utför.. Gjorde mig själv illa, började skära i det gamla såret jag hade sen innan, skar djupare och djupare. Var inget långt snitt för jag pallade inte att åka och sy. Utan ett kort men ganska djupt, tryckte in rakbladet längre och längre ner. Sen torkade jag upp blodet, torkade inne i såret med en tops för att kolla, kunde trycka ner hela topshuvudet... Känns befriande att kolla in i mitt inre, se hur djupt det är. Men blir samtidigt rädd för mig själv, för hur långt kommer det här gå?

Men mådde inte särskilt bättre efter det. Igår efter jag hade skurit mådde jag ganska okej resten av kvällen. Men jag kände mer och mer panik ändå så tog 20 mg stesolid, ringde en vän och pratade. Nu känns det helt okej, har fortfarande en tryckande ångest i bröstet, men helt hanterbart iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar